Feel စားေသာက္ဆိိုင္ တည္ေထာင္သူရဲ႕ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္း
သူဟာ လူပ်ိဳႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ကိုယ္တည္းေတာ့ မဟုတ္၊ အိမ္ေထာင္ရွင္ထက္ သားသမီး ပိုမ်ား တယ္။ သူ႔မွာ စုစုေပါင္း ၀န္ထမ္း (2000) ေက်ာ္ ရွိပါတယ္။ အားလံုးက သူ႔ကို “အေဖ” လို႔ ေခၚၾကတယ္။ သူကလည္း “သား” ၊ “သမီး” လို႔ပဲ ေခၚတယ္။
၀န္ထမ္းဆိုေပမယ့္ “ မိဘ ” နဲ႔ “သားသမီး”ဆက္ဆံေရးကိုပဲ အေလးေပး တည္ေဆာက္ထား တယ္။ သူလက္ကိုင္ထားတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈက Love Management ဆိုတဲ့ “ေမတၱာကို အေျခခံတဲ့စီမံခန္႔ခြဲမႈ”ပါ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ကိုးႏွစ္ေလာက္က က်င္းပခဲ့တဲ့ သူ႔အသက္(၅၀) ျပည့္ေမြးေန႔ ပြဲမွာ ပိုင္ရွင္အျဖစ္က အၿပီးျပတ္ စြန္႔လႊတ္ေၾကာင္း ေၾကညာတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြကို လုပ္သက္အလိုက္ အစုရွယ္ယာေတြ သတ္မွတ္ေပးၿပီး လုပ္ငန္းကရတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ေတြ အားလံုးကို ခြဲေပးတယ္။
သူကေတာ့ ဖခင္တစ္ေယာက္ အျဖစ္ပဲ ဦးေဆာင္တယ္။ ေမတၱာကို အေျခခံတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ ေခါင္းေဆာင္မႈေပးတယ္။ “မယူဘူးလုပ္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ပိုေအာင္ျမင္တယ္။ ပိုေတာင္ ေငြရလာေသးတယ္။ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ကိုယ့္အတြက္ လုပ္တာ ထက္ေတာင္ ေငြရေသးတယ္။
အကို႔ အျမင္ေတာ့ အမ်ားအတြက္ ဆိုၿပီး ရွာလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အမ်ားအတြက္ လုပ္တယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ ပိုေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ယူဆတယ္ ” လို႔ Feel စားေသာက္ဆိုင္မ်ား အုပ္စုရဲ႕ ဦးေဆာင္သူ ဦးစိုးညီညီက သူ႔လုပ္ငန္းေတြ ေအာင္ျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကို ေျပာတယ္။
ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို လႊဲေျပာင္းေပးလိုက္တဲ့ အတြက္ အလုပ္ စလုပ္ ကတည္း က ၀ယ္ထားတဲ့ ေျမကြက္ တခ်ိဳ႕ကလြဲရင္ သူ႔မွာ တျခား ဘာစီးပြားေရး လုပ္ငန္းမွ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူကေတာ့ သားသမီး (2000) ေက်ာ္ရဲ႕႔ ေမတၱာတံု႔ျပန္မႈကို ယံုၾကည္တယ္။
သူ အိုမင္း လာတဲ့ အခါ သားသမီး (2000) ေက်ာ္ထဲက အနည္းဆံုး တစ္ေယာက္ကေတာ့ သူ႔ကို ျပန္ၾကည့္ မွာပဲလို႔ ယံုၾကည္ထားတယ္။ Feel Group မွာ လက္ရွိ ဆိုင္ေပါင္း (၂၈) ဆိုင္ရွိတယ္။ မႏၱေလး၊ က်ိဳက္ထို၊ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕ေတြ မွာ Feel Myanmar ဆိုင္ေတြ ထပ္ဖြင့္ဖို႔လည္းစီစဥ္ေနတယ္။
ၿပီးေတာ့ Taste 1, Taste 2, Relax, Doreen, Feel Garden, Enjoy Garden ဆိုတဲ့ ဆိုင္ေတြ ရွိတယ္။ အေမရိကန္နဲ႔ Franchise ယူထားတဲ့ Miami Grill, ထိုင္းနဲ႔ Franchise ယူထားတဲ့ Mix ဆိုတဲ့ ဆိုင္ေတြကို လည္း ဖြင့္ထားတယ္။
“အကိုကေတာ့ Employee First, Customer Second ကို သံုးပါတယ္။ ဒါက အေမရိကမွာ အရမ္းေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ျမန္မာလုပ္ငန္းရွင္ ဖိလစ္ေမာင္လည္း ဒီဥစၥာကိုပဲ သံုးပါတယ္။ Employee ကို First ထားတယ္။ Customer ကို Second ထားပါတယ္။
အကို႔ Customer ကို ပထမေနရာမွာ မထားပါဘူး။ ပထမေနရာမွာ အကို႔ ကေလးေတြ ကိုပဲ ထားပါတယ္။ သူတို႔ ၀လင္ေနမွ၊ သူတို႔ေပ်ာ္ရႊင္ေနမွ၊ သူတို႔က်န္းမာေနမွ၊ သူတို႔စိတ္ၾကည္ေနမွာ Customer ကို Service ေပးႏိုင္မွာ” လို႔ ဦးစိုးညီညီက ဆိုတယ္။
ဦးစိုးညီညီရဲ႕ ဖခင္က ၿမိတ္သား။ မိခင္က ထား၀ယ္သူ။ သူ႔ကို ၁၉၅၈ ခုႏွစ္က ေမၿမိဳ႕မွာ ေမြးတယ္။ ေမြးခ်င္း ေျခာက္ေယာက္ ရွိတယ္။ သူ ေလးႏွစ္သားေလာက္မွာ ရန္ကုန္ကို ေရာက္လာတယ္။ ဒဂံု အ ထ က (၁) (Methodist English High School) မွာ (၁၀)တန္း ေအာင္တဲ့ အထိ ပညာသင္ၾကားတယ္။ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္မွာ ဘူမိေဗဒ ဘာသာရပ္နဲ႔ ဘြဲ႔ရ တယ္။
DSA First Batch ဆင္း ဖခင္ျဖစ္သူက ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး ရာထူးနဲ႔ အၿငိမ္းစား ယူခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔ မိသားစုကေတာ့ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ မရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ အစိုးရက ေပးေနခြင့္ျပဳထားတဲ့ အခု Summit Park View Hotel ေနရာက ၿခံက်ယ္ႀကီးထဲမွာ ႏွင္းဆီပန္းပင္ေတြ စိုက္ၿပီး ပန္းေရာင္း စားရင္း သူ႔ရဲ႕ အထက္တန္းေက်ာင္းသား ဘ၀ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ ရတယ္။
သူတကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ခ်ိန္မွာ ၿခံထဲက ဖယ္ေပးရေတာ့ ႏွင္းဆီၿခံ လည္း ျပဳတ္သြားတယ္။ တစ္ဖက္တစ္လမ္းကလက္ဖက္ေျခာက္ ေရာင္းရင္း ေက်ာင္းၿပီးဆံုးေအာင္ ဆက္တက္ခဲ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕ လူငယ္ဘ၀မွာ လမ္းေဘးမွာ ဂစ္တာတီးတယ္။ ကရာေတး ကစားတယ္။ အလွေမြး ငါးေတြ၊ ငွက္ေတြ၊ ေခြးေတြေမြးၿပီး ေရာင္းတယ္။ ေရခဲထုပ္ ေရာင္းတယ္။ တကၠစီေမာင္းတယ္။
ငယ္ငယ္က သူ႔ရဲ႕ အျမင့္မားဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ ဆိုတာ ကားေလးတစ္စီး စီးႏိုင္ဖို႔၊ အဲကြန္း တပ္ထားတဲ့ အိမ္ေလးထဲမွာ ေရခဲေသတၱာထဲက ကိုကာကိုလာဗူး ဖြင့္ေသာက္ႏိုင္ဖို႔၊ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ေလး တစ္ဆိုင္ ဖြင့္ႏိုင္ဖို႔။ ဒီေလာက္ပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခုေလာက္အထိ ေအာင္ျမင္လာဖို႔ သူရည္မွန္း မထားခဲ့ဘူး။
“ငယ္ငယ္က ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ တူခဲ့တာဆိုလို႔ ငါခ်မ္းသာလာရင္ လမ္းေဘးမွာ ေနပူစပ္ခါးမွာ သြားေနတဲ့ အထမ္းသည္ေတြ၊ ပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ေနတဲ့ ဆင္းရဲသားေတြဆီက အျပတ္၀ယ္ လိုက္ ၿပီးေတာ့ သူ႔ အစားအေသာက္ေတြကို အနားမွာ ရွိေနတဲ့ သူေတြ ေကၽြးၿပီး သူ႔ကို အိမ္ျမန္ျမန္ ျပန္ခိုင္းမယ္ ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္။
ငယ္ငယ္က ရည္မွန္းခ်က္ကို အခုထိ လုပ္ျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒါေတာ့ ငယ္ငယ္က ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ အခုရည္မွန္းခ်က္ တူတယ္။ အေမကို ရွာေကၽြး ခ်င္တာ လည္း တူတယ္။ လူေတြကို လွဴခ်င္တာ၊ ေဆး၀ါးကုေပးခ်င္တာလည္း တူပါတယ္” လို႔ ဦးစိုးညီညီက ဆိုတယ္။
၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွာ Dream ဆိုတဲ့ ဟမ္ဘာဂါဆိုင္ကို စဖြင့္တယ္။ ဖြင့္ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းက လမ္းေဘးမွာ ဂစ္တာတီးေနရင္း သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေျပာလိုက္တဲ့ ‘ငါ့မွာ အရင္းအႏွီးသာ ရိွလို႔ ဘာဂါဆိုင္ ဖြင့္ႏိုင္ရင္ ေအာင္ျမင္ရမယ္’ ဆိုတဲ့စကားကို အနားမွာ ရွိတဲ့ တိုက္ခန္းပိုင္ရွင္ တစ္ဦးက ျကားသြားၿပီး တိုက္ခန္းေပး၊ အရင္းအႏွီးေငြ တစ္၀က္စိုက္ လုပ္ကိုင္ေစခဲ့ တာေၾကာင့္ ပါ။
ဒီလိုနဲ႔ အဲဒီ တိုက္ခန္းပိုင္ရွင္နဲ႔ တြဲၿပီး Dream ကို သူစ ဖြင့္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြကုိ တျဖည္းျဖည္း ခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့တယ္။ ယုဇန ဦးေဌးျမင့္နဲ႔ ေပါင္းၿပီး ေျမနီကုန္းမွာ Yuzana Buger and Snack ဆိုင္ကို ဖြင့္တယ္။ တတိယ ေျမာက္ဆိုင္ အေရာက္မွာေတာ့ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ နာမည္ျဖစ္တဲ့ Feel ကို စတင္ အသက္သြင္းႏိုင္ခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္လာခဲ့တယ္။
“ ေအာင္ျမင္တဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ နံပါတ္ (၁) ကေတာ့ ကိုယ့္နာမည္ကို ကိုယ္တည္ေဆာက္ရပါမယ္။ Trust ေပါ့။ Customer ကလည္း Trust ျဖစ္ေအာင္၊ ကိုယ္နဲ႔ တြဲလုပ္ခ်င္တဲ့ ကိုယ့္ထက္ ခ်မ္းသာတဲ့ ကိုယ့္ကို လာေခၚမယ့္ သူေဌး၊ ႏိုင္ငံျခား ကုမၸဏီေတြက ကိုယ့္ကို Trust ျဖစ္ေအာင္ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ရပါမယ္”ဦးစိုးညီညီက သူ႔ရဲ႕ ေအာင္ျမင္ေရးနည္းလမ္း တစ္ခုကို ေျပာျပတယ္။
ဒီနည္းလမ္းက ဘ၀မွာ သူကိုယ္တိုင္ က်င့္သံုး ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ နည္းလမ္းပါ။ Feel Myanmar စားေသာက္ဆိုင္ေတြက အစားအစာေတြဟာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တယ္ ဆိုတဲ့ စားသုံးသူေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈရေအာင္၊ ငါတို႔ အေဖက ငါတို႔အတြက္ ဦးေဆာင္ လုပ္ကိုင္ ေနတယ္ ဆိုတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ရေအာင္၊ စိုးညီညီဆိုတဲ့ သူဟာ လိမ္ညာလွည့္ျဖား မတရား စီးပြားရွာသူ မဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ့ လက္တြဲ လုပ္ကိုင္ခ်င္တဲ့ ပါတနာေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ရေအာင္ သူ တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။
သူ႔ရဲ႕ စီးပြားေရးမူ၀ါဒက “အရင္ေပးပါ” ။ စားသံုးသူကို အရင္ေပးပါ၊ ၀န္ထမ္းကို အရင္ေပးပါ၊ ၿပီးမွ ကိုယ့္အတြက္ ယူပါ ဆိုတဲ့ မူ၀ါဒ။ သူ႔ရဲ႕၀န္ထမ္း စီမံခန္႔ခြဲေရး မူ၀ါဒက “Love Management” ။ ေမတၱာနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ပါ၊ ခ်စ္ေပးပါ၊ ၾကင္နာပါ၊ စာနာပါ၊ နားလည္ပါ၊ ေႏြးေထြးပါ ဆိုတဲ့ မူ၀ါဒ။ ဒီမူ၀ါဒေတြကို Synergy ဆိုတဲ့ စုေပါင္း၊ ညိွႏိႈင္း၊ တိုင္ပင္ လုပ္ေဆာင္တဲ့ အေလ့အက်င့္နဲ႔ ယွဥ္တြဲက်င့္သံုးခဲ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ဦးစိုးညီညီက “၀န္ထမ္း အုပ္ခ်ဳပ္ရတာ အကို႔အတြက္ အရမ္း လြယ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို ေမတၱာနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ကလည္း တံု႔ျပန္တဲ့အတြက္ ၀န္ထမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႀကီးႀကီးမားမား အခက္အခဲ မရွိပါဘူး။ ဒါက တျခားသူေတြနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ပါ။ အိမ္မွာ အိမ္ေဖာ္ တစ္ေယာက္ကိုေတာင္ မနည္း ရွာရခက္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။
၀န္ထမ္း ဒုကၡေပးတယ္၊ ၀န္ထမ္းခိုးတယ္၊ ၀န္ထမ္းႏွိပ္စက္တယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ အကို႔ကိုေတာ့ ၀န္ထမ္းက မႏွိပ္စက္ပါဘူး” လို႔ ဂုဏ္ယူစြာေျပာဆိုႏိုင္တာ ထင္ပါတယ္။ ကမၻာ႔ က်န္းမာေရးအဖြဲ႔ရဲ႕ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ပ်မ္းမွ် လူ႔သက္တမ္းက (၆၆) ႏွစ္ပါ။ အတိအက်ေျပာရရင္ အမ်ိဳးသားေတြရဲ႕ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္းက (၆၄.၆) ႏွစ္၊ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္းက (၆၈.၅) ႏွစ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ထုတ္ျပန္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္း ကို လိုက္ၿပီး ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္ေတြ အနည္းငယ္ ကြာျခားမႈ ရွိေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အားကစားနဲ႔ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာနကေတာ့ လာမယ့္ ၂၀၃၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ျမန္မာ့ လူ႔သက္တမ္းကို (၇၅) ႏွစ္ကေန အႏွစ္(၈၀) အထိ ျမင့္တက္လာေစဖို႔ရည္ရြယ္ လုပ္ေဆာင္ ေနတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဦးစိုးညီညီကေတာ့ လူ႔သက္တမ္းတစ္ခုမွာ သူ႔ဘ၀ရဲ႕ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ လက္က်န္ ေန႔ရက္ေတြကို ႀကိဳတင္တြက္ဆ ထားတယ္။ ဘ၀မွာ အခ်ိန္ရဲ႕တန္ဖိုးရွိပံုကိုလည္း နားလည္ထားတယ္။ တစ္ရက္မွာ (၂၄) နာရီရွိတဲ့အထဲက အိပ္ခ်ိန္ရွစ္နာရီ၊ အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ ရွစ္နာရီ၊ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ ရွစ္နာရီ ဆိုၿပီး အပိုင္း သံုးပိုင္းခြဲထားတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္ ရွစ္နာရီကို အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ ရွစ္နာရီထဲ ထပ္ေပါင္းထည့္ၿပီး အလုပ္လုပ္တယ္။ သူ႔ကိုယ္သူ နားရက္ သတ္မွတ္ မထားခဲ့ဘူး။ “အကို႔ဘ၀မွာ နားရက္ဆိုတာကို မရွိဘူး။ စေန မရွိဘူး။ တနဂၤေႏြ မရွိဘူး။ အဲဒီလို အလုပ္လုပ္တယ္” ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ျပည္ေထာင္စုရိပ္သာလမ္းက Taste 1 ဆိုတဲ့ သူ႔ရဲ့ ဆိုင္ေလးမွာ ထိုင္ရင္းဦးစိုးညီညီနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ၾကတာပါ။
သူ႔ဆိုင္ေတြအထဲက တခ်ိဳ႕ဆိုင္ေတြက မ်ားမ်ားျမတ္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ဆိုင္ေတြက ပါးပါးပဲျမတ္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ဆိုင္ေတြက မ်ားမ်ားရံွဳးတယ္၊ တခ်ိဳ႕ဆိုင္ေတြကေတာ့ ပါးပါးပဲ ရံွဳးတယ္။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြ အတြက္ လုပ္သာကိုင္သာ မရွိတဲ့ ဥပေဒေတြ၊ စည္းမ်ဥ္းေတြ၊ တိုးျမင့္လာတဲ့ ကုန္က် စရိတ္ေတြ၊ ၀န္ထမ္းလစာေတြ၊ေနရာ ငွားရမ္းခေတြ၊ အခြန္အခေတြက တျခားေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြလိုပဲဦးစိုးညီညီလည္း ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႕ေနရတယ္။
သူကေတာ့ ျမတ္တဲ့ဆိုင္က ရတဲ့ေငြကို ရံႈးတဲ့ဆိုင္ေတြ အတြက္ ဖာေထး သံုးစြဲတယ္။ အရံႈးေပၚလာတဲ့ စားေသာက္ဆိုင္ေတြကို ကာမိေအာင္ ညေစ်း ထပ္ဖြင့္တယ္၊ လူအစားနည္းတဲ့ အေနာက္တိုင္း အစားအစာေတြကေန ျမန္မာ အစားအစာေတြကို ေျပာင္းလဲ ေရာင္းခ်တယ္၊ လူအမ်ား စားတတ္တဲ့ အစားအစာေတြ၊ တည္ခင္းမႈ ပံုစံေတြ ထပ္တိုး တီထြင္ ေရာင္းခ်တယ္၊ ဘဏ္ေခ်းေငြ ရယူၿပီး ပံုမွန္လည္ပတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္။
“ Feel မွာဆိုရင္ မုန္႔ဟင္းခါး မရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ မုန္႔လံုးေရေပၚ မရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ၁၀၀၀ ေအာက္ အစားအေသာက္ေတြ မရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီ မေရာင္းႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါေတြ ေရာင္းရေငြေလးေတြနဲ႔ လူေတြ ျပည့္ေနျပန္ေတာ့လည္း ေရာင္းရတယ္ ဆုိၿပီး အျမတ္ခြန္ကလည္း ထပ္တက္လာတာကိုး၊ ေျမပိုင္ရွင္ကလည္း ငွားခေတြ တိုးေကာက္ တာကိုး၊ အကို စိတ္ပူတာက အကိုတို႔ ရတဲ့ေငြနဲ႔ ကုန္ေနတဲ့ ကုန္က်စရိတ္ေတြ မကာမိလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ အကိုမခံႏိုင္တဲ့ အဆံုး အသက္ႀကီးလာလို႔ အနားယူခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ Feel ေတြမ်ား ေပ်ာက္သြားမလားလို႔ပါ” လို႔ ဦးစိုးညီညီက ဆိုတယ္။
သူက အနာဂတ္မွာ Feel Myanmar စားေသာက္ဆိုင္ေတြ ထပ္ၿပီး တိုးပြားလာသည္ျဖစ္ေစ၊ ကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္ျဖစ္ေစ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ ျမန္မာအစားအစာေတြ ကို အဆင့္အတန္းရွိရွိ ေရာင္းခ်ႏိုင္တဲ့ ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းရွင္ေတြ မ်ားမ်ားေပၚေပါက္ေစခ်င္တယ္။ အေျခခံ လူတန္းစားေတြ အတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ မ်ားမ်ား ေပးႏိုင္တဲ့ သူေတြ ရွိေစခ်င္တယ္။
ဒီအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ကလည္း ျပည္တြင္း ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးရွင္သန္လာဖို႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္း ေပးေစခ်င္တယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ Feel Myanmar ဆိုင္ေတြဟာ တျခားေသာ အဆင့္ျမင့္ ျမန္မာ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ လိုပါပဲ၊ အေျခခံ လူတန္းစားေတြ ေန႔စဥ္ စားေသာက္ဖို႔ အတြက္ေတာ့ လက္လွမ္းမီတဲ့ ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ ေရာင္းခ်ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါဘူး။
တန္ဖိုးသင့္ အစားအစာေတြ အျဖစ္ ေစ်းႏႈန္းျမင့္မားေနမႈက ဆိုင္ဖြင့္ဖို႔ ေနရာေရြးခ်ယ္တာက အစ အရာရာမွာ အကန္႔အသတ္တစ္ခု အျဖစ္ ရွိေနေစပါတယ္။ ဦးစိုးညီညီ ကိုယ္တိုင္ အေျခခံလူတန္းစားေတြ အတြက္ အလုပ္လုပ္ ေပးခ်င္စိတ္ ရွိေပမယ့္ Feel Myanmar ဆိုင္ေတြကေတာ့ အေျခခံ လူတန္းစားေတြ ေနထိုင္ရာအရပ္မွာ ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်ဖို႔ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပႏိုင္တာကို လက္ေတြ႕ႀကံဳေနရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီအေျခအေနမွာ ဦးစိုးညီညီက အစိုးရရဲ႕ အကူအညီကို လိုလားေန ပါတယ္။ သူက “တကယ္လို႔မ်ား အစိုးရကူညီမယ္ ဆိုရင္ အကို ကတိေပးႏိုင္တာက ဒီေန႔ေရာင္းေနတဲ့ ေစ်းႏႈန္းထက္ ျပည္သူကို ေစ်းခ်ၿပီး ေရာင္းေပးႏိုင္ ပါတယ္။ အကို ေရာင္းေပးႏိုင္ပါတယ္။ အခုလို ေစ်းႀကီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး” လို႔ အာမခံစကား ဆိုတယ္။
ဦးစိုးညီညီက ကိုယ္တိုင္လည္း စားဖိုမွဴး တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ဆိုင္ေတြကလည္း ႏိုင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွတ္ေတြ ရထားတယ္။ ဆုေတြ ရထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ငယ္စဥ္ကေတာ့ စားဖိုမွဴး တစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့ျခင္း မရွိသလို ၀ါသနာလည္း မပါခဲ့ဘူး။ စီးပြားေရး ေအာင္ျမင္ဖို ႔အတြက္ ၀ါသနာမပါတဲ့ အလုပ္ကို ၀ါသနာပါတဲ့ သူအျဖစ္ သူ႔ကိုယ္သူ ေျပာင္းလဲခဲ့တာပါပဲ။
ဒီ အခ်က္ကလည္း ဘ၀ ေအာင္ျမင္ေရးမွာ အေျခခံက်တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ အျဖစ္ သူလက္ခံ ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူက “အဲဒီ မက္ေဆ့လည္း လူငယ္ေတြကို ေပးခ်င္တယ္။ ကိုယ္၀ါသနာပါမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ါသနာ မပါတဲ့ လိုင္းကိုလည္း တစ္စိုက္ မတ္မတ္လုပ္သြားမယ္ ဆိုရင္ တစ္ေန႔ ေနရာတစ္ခုကို ရပါတယ္” လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဓာတ္ပံု : ျငမ္း Feel စားေသာက္ဆိုင္မ်ား အုပ္စုရဲ႕ ဦးေဆာင္သူ ဦးစိုးညီညီ
ကိုုးဘြဲ႔ရ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ အာစာရာလကၤာရ
Post a Comment